Для успішної реалізації завдань нового предмета, особливо на початковому етапі його впровадження, вчителю вкрай необхідна цілісна апробована система навчання.
Проте нові, ще не випробовані практикою підручники залишають у педагога багато запитань. Наприклад:
- Що робити в практичній частині уроку, якщо відповідна глава підручника містить переважно теоретичний матеріал?
- Чим заповнити теоретичну частину на уроці, присвяченому (згідно з підручником) формуванню суто практичних навичок роботи з комп'ютером?
- Як побудувати урок, якщо клас неможливо поділити на групи?
- За допомогою яких програм-тренажерів формувати навички роботи дітей з мишею та клавіатурою?
- Які середовища виконання алгоритмів будуть доступними і цікавими для молодших школярів?
- Які комп'ютерні програми використовувати для підтримки вивчення інших навчальних предметів?
Видавництво «Світич», яке протягом 10 років здійснювало методичну підтримку однойменного варіативного курсу, має відповідь на кожне з таких запитань.
Залучивши вчителів-практиків з усієї України та узагальнивши десятирічний досвід, ми розробили систему викладання нового предмета, яка базується на вимогах нової державної програми, і пропонуємо відповідне навчально-методичне забезпечення.
- Програмний продукт «Сходинки до інформатики Плюс: комплекс навчально-розвивальних ігрових програм для 1-7 класів».
- Робочий зошит учня «Сходинки до інформатики. 2 клас».
- Посібник для вчителя «Сходинки до інформатики. 2 клас»
(методичні рекомендації, розгорнуте поурочне планування, детальні конспекти уроків з цікавими сюжетними розповідями, технологія роботи з комп’ютерними програмами «Сходинки до інформатики Плюс»).
Пропонований навчально-методичний комплект ефективний при використанні з будь-яким з альтернативних підручників, оскільки він базується безпосередньо на змісті державної навчальної програми предмета. Найбільш цілісну систему комплект складає разом з підручником авторів Г. В. Ломаковської, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінда, Ф. М. Рівкінд, відповідно до глав якого у зошиті для учня та посібнику для вчителя зазначено назви уроків. Однак матеріал посібників не дублює зміст підручника, а розширює і доповнює його.
Система навчання предмета "Сходинки до інформатики" у 2-му класі з використанням навчально-методичного забезпечення видавництва "Світич" описана в журналі "Учитель початкової школи", 2013, №3 та схематично представлена у розгорнутому поурочному плануванні >>.